שירו של אבא: פרשת וישלח

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: פרשת וישלח

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'וישלח' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

יואב דיליאון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו אחיו.."
על הפסוק הזה אומר אבא שרש"י מעיר שמדובר על מלאכים ממש שיעקב שלח אל עשיו אחיו. שואל אבא איך הסיק שיעקב שלח לאחיו הרשע מלאכי מעלה אולי המילה מלאכים המשמעות שלה שליחת בני אנוש? ומסביר אבא שאין להעלות על הדעת שצדיק כמו יעקב ישלח בני תמותה בשליחות כזו מסוכנת. יעקב לא יעיז לשלוח אנשים אחרים ורגילים למקום סכנה שהוא עצמו חושש מהסכנה הזו ולכן ברור ששלח אל עשיו מלאכי מרום שאין להם שום סכנה מהפגיעה של עשיו הרשע.

"באנו אל אחיך אל עשיו וגם הולך לקראתך וארבע מאות איש אתו.."
שואל אבא למה יצא עשיו עם כזו פמליה של 400 איש? הרי הוא מכיר שאחיו הקטן הוא "איש תם יושב אוהלים" האמנם כל כך פחד מיעקב שהיה צריך להביא נגדו 400 לוחמים?

ומסביר אבא שעשיו הרשע לא רק רצה להרוג את יעקב אלא גם תכנן להסוות את מעשה הרצח כדי להישאר צדיק בעיני אביו יצחק ולכן הביא הרבה אנשים איתו כדי שיעשו בשבילו את מלאכת הרצח וגם יהיו עדים לפני יצחק שעשיו לא עשה כלום.

"ויצו את השני גם את השלישי גם את כל ההולכים.." אומר אבא הכל כרגיל מרומז 3 פעמים מוזכר כאן "גם" וזה רמז ל-3 גאולות על ידי 3 צדיקים משה, מרדכי, משיח ולכן גם ראשי תבות
גאולת משה
גאולת מרדכי
גאולת משיח

"ויבא יעקב שלם עיר שכם…" כרגיל הכל מרומז ומסביר אבא שלם ראשי תבות
שם
לשון
מלבוש

אף על פי שיעקב הצדיק היה אצל לבן זמן רב לא שינה את שמו היהודי את לשונו ואת מלבושו וחזר כיהודי שלם.



0 תגובות